Rasizam – zabava za celo društvo

Eh, te naše reči. Čas su jedno čas su drugo. Sve zavisi kako nekom dune, i šta se ljudima svidi u nekom momentu :). Nekad me nervira kad namerno promene značenje reči ili joj prošire značenje iz tzv dobrih namera. A zna se da je put do pakla popločan dobrim namerama. U ovom tekstu ću da budem veoma konfuzan, pošto je i meni ovo sve veoma konfuzno. I samo ću da nabacujem svoje trenutne misli bez velike revizije 🙂

Pa da krenemo… (ah da, naleteo sam više puta na ljude koji mrze kad neko stavlja tri tačkice :D)

Skoro sam čitao odličan tekst o cinicima i promenjenom značenju te reči. U originalu reč je bila krajnje pozitivna da bi vremenom prešla na mračnu stranu. Na žalost, nikako mi ne uspeva da nađem taj tekst pa da ga linkujem. Taj tekst me je malo i inspirisao da nabacim nekoliko svojih misli o rečima.

Reč gej. Engleska reč, koja ima poreklo na više mesta :). Značila je veseo i još po nešto. Onda je dobila dosta negativno značenje da bi na kraju, do 50tih godina 20og veka, najverovatnije zahvaljući lobiranju, potpuno upila u sebe novo značenje: homosexualac. Verovatno znog toga što homoseksualac je više medicinska reč, i onda im je trebala neka prosta, lako pamtljiva reč. Naravno, nisu je odabrali tek tako :P, ali koga zanima više, može čita ođe. Međutim… Desilo se ono što LBGT zajednica sigurno nije želela, a to je da ta reč dobije još jedno ,i to negativno značenje. Konkrento, i ja ja stalno koristim kad hoću da označim nešto kao loše. Npr: gej muzika, gej odeća…

Eto, mali uvod u još jednu reč. A to je rasizam. Reč, kojoj mnogi žele da promene značenje.

Sve je krenulo od toga, što sam, kao po običaju, napadao islam. U nekom drugom postu ću da napišem i zašto ga napadam i smatram da je dotični zloćudni tumor za društvo  koji treba spržiti hemoterapijom.

E sad, neko će reći da ga mrzim. I da mrzim muslimane. A činjenica je (jao što volim ovu reč u raspravama) da je teško nekom drugom za sebe tvrditi da si dobro dete, duša mala. Jako često, si onakav kakvim te drugi vide bez obzira na realno stanje stvari. Tako i mene proglasiše rasistom jer sam ateista.

Po svim mogućim definicijama ja spadam u izrazito radikalnog ateistu/antiteistu. To nema veze sa islamom, podjednako mi smetaju sve religije.

Ah da… mržnja. Prvo sam optužen da mrzim nekog tamo. A reč mržnja opet pa ima veoma negativnu konotaciju. A baš me zanima koliko ljudi bi znalo da definiše mržnju. I da je prepozna i razdvoji od straha. Na primer. A strah i mržnja su jako bliski, i prožimaju se. Dalje, ako nešto stalno kritikujem i na neki način napadam, to ne znači da je ne volim ili mrzim. Eto, stalno kritikujem ljude što jedu mnogo soli, mnogo šećera. Umem da budem i dosadan. Da li to znači da mrzim so i šećer? I da sam zato rasista? Alo breee.

Stalno napadam ljude što uzimaju da čuvaju haskije, samojede, malamute i sl. Jednostavno, ovdašnja klima je pretopla za njih. To što sam energičan u nekim svojim borbama protiv nečega što smatram lošim ne znači da sam rasista.

Opet se vraćam na mržnju. Šta je mržnja? Kako znati da neko mrzi ili je samo energičan u borbi protiv nečega. Nacisti su iracionalno mrzeli Jevreje. Jevreji su veoma racionalno mrzeli naciste :).

Šećer (tj preterivanje sa njim) je otrov za naše telo. Religija je otrov za naše društvo. Islam je smrtonosna bolest koja ubija u mukama. Kao neka hemoragična groznica nastala usled totalnog raspada organizma zbog raka koji je zahvatio organizam i svi organi metastaziraju i ponašaju se totalno naopako ali ne rade uopšte ono što treba.

A da se vratim opet na prethodnu misao. Ateizam nije rasizam. Antiteizam nije rasizam. Po svim mogućim definicijama rasizma, to je iracionalna mržnja ka drugim rasama. Ne ka drugim narodima. Ne ka drugom polu. Ne ka drugim vrstama ili religijama. Nego mržnja ka drugim ljudskim rasama.

I da, šta mislite ko je najveći svetski borac da se rasizmu promeni značenje u mržnju na religijama? Pa islam :). Rasizam ima veoma negativno značenje zbog nacizma i fašizma. Tj najviše zbog nacizma. I ništa lepše od toga da svoje kritičire i protivnike preimenuješ u jednu od najnegativnijih pojmova današnjice. Ljudi će se tada plaše da budu ateisti. I onda će da postoji još veči strah od napuštanja religija. Još veći strah od kritikovanja religije.

Da li nam je cilj da sprečimo slobodu? Kritiku? Ili nam je cilj da budemo nakaradni i ekstremno politički korektni. Zarad čega? Da ne uvredimo nekog? How yes no…

Kad budem malo više shvatio, napisaću novi tekst. Ovaj mi više služi kao gorko podsećanje na izmenu reči u ovako nakaradnom smeru.

I za kraj. Ako vas zanima koliko me briga da li sam rasista ili ne, samo oslušnite. Čućete kako nešto jako grmi i puca. Smetaju mi neke druge stvari

Ah da. Fašizam nije isto što i nacizam. Razlikuju se. Zamisli.

Leave a Reply

